Om något var viktigt…

… skulle jag ju återkomma.

Så efter dagarnas bloggdiskussioner om TV-serien som kommer i höst måste jag ju i alla fall länka till lite mer diskussion om programmet

11 reaktioner till “Om något var viktigt…

  1. Tack för att du delar med dig av dina erfarenheter! Jag hoppas att serien kan bidra till mer kunskap bland andra människor som inte själva har behövt sätta sig in i denna ”värld”.

  2. Nu har jag lyssnat på programmet. Du ger som vanligt en helt underbar bild av dej själv och ditt liv. Så lugn å trygg att lyssna på. Vem kan höra/läsa å se dej å INTE förstå att längta barn är lika normalt för alla som gör det oavsett hur vägen sen blir. Modigt, stort och jag är övertygad om att du åter igen kommer göra skillnad!!!!!!!! HEJA DEJ!!!! Massa kramar

    PS, lägger till att när man går in på länken är det programmet 1 september kl 08:30 och spola fram ca 7 minuter så kommer intervjun

  3. Åh, underbara du! Jag såg först nu att du var tillbaka här. Så härligt att lyssna till dina ord under intervjun – alltid så kloka! Hoppas, hoppas, hoppas du vill fortsätta att dela med dig av ditt liv framöver!

    Ser fram emot höstens program och önskar att det kommer vara ett gott sådant.

    Stora varma kramar!

  4. Har också lyssnat nu. Du var jättebra och jag hoppas verkligen att tv-serien ska kännas okej! Nånstans kan jag önska att alla hade kunnat läsa din blogg för att göra riktigt säkert att det är din bild som kommer fram. Men jag vet ju också att det finns människor som aldrig kommer att förstå, oavsett vad man säger. Men jag tror och hoppas att de är i minoritet. Ser verkligen fram emot programmet!
    Kram!

  5. Vilken tur att jag fortfarande tittar in då och då 🙂 Jag ska absolut se programmet och har skrivit upp det i almanackan 🙂 HEJA DIG!

  6. NAMNINSAMLING GÄLLANDE BESLUTSSTÖD FÖR KVINNOSJUKDOMEN ENDOMETRIOS!

    Hej! Det är dags att läkarkåren börjar ta endometrios på allvar nu.
Det är dags att försäkringskassan börjar ta endometrios på allvar nu.
Det är dags att det ges ekonomiskt anslag till mer forskning.
Endo är inte lite mensvärk. Det går inte över med ”ett varmt bad”.
Sedan den 1 oktober 2007 finns rekommendationer, beslutsstöd kallat, för läkare och Försäkringskassans handläggare när det gäller sjukskrivning och sjukpenning. I dag finns det beslutstöd för ett hundratal diagnoser. Men för endometrios – den TREDJE vanligaste kvinnosjukdomen finns det inga direktiv.
Endometrios är en fruktansvärd sjukdom som måste få en riktig sjukdomsstämpel!
Vi vägrar att fortsätta lida i det tysta längre.
5-10% av alla kvinnor i Sverige har lidit i det tysta länge nog.
Nu höjer vi våra röster.

    Skriv på du också.
Länk:
http://www.namninsamling.com/site/get.asp?endometrios

  7. Du var jättebra i dagens program! Av dagens karakärer så kändes det som vi hade så mycket gemensamt! Jag önskar dig allt väl!

  8. Ja, det var ett fint program! Jag beundrar dig så. Du är så modig!! 🙂 Jag tänker också på hur vi fick följa dig då, när allt det här hände som vi nu får se på tv.

  9. Många tårar trillade under kvällens program. Du finns i mina tankarna ofta ofta. Undrar så hur du har det. Stor KRAM!!

Lämna en kommentar