Lite trött på…

Man kan bli lite trött på trådarna där ”skriker högst” har väldigt begränsad kunskap om nuvarande lagstiftning, väldigt inskränkt syn på familj och där andra bara något begränsade tycks missa allt som står bortom logik i de som skriker. Till slut är det IVF som sådant som ifrågasätts eftersom det leder till de bisarra familjerelationer som uppstår vid embryodonation eller värdmödraskap.

I tråden finns för övrigt både jag och Linda (fr Drömmen om ett barn). Och i pubertal anda; ni som är aktiva på Familjeliv – på dem bara!

4 reaktioner till “Lite trött på…

  1. Ojojoj. Det bästa är att inte gå in och läsa eländet, känns det som. Jag tror inte att det går att förklara för människor som redan har bestämt sig och inte vill förstå. Jag tycker det är skrämmande hur lite empati det kan finnas, man undrar var nånstans i verkligheten dessa människor går omkring och vilka de möter i sin vardag.

  2. skrämmade att folk är så otroligt säkra på sin sak – när de inte har koll över huvud taget! Grejen med många av dem är oxå att om de skulle råkat ut för det ofrivillig barnlöshet så hade de inte fortsatt att tycka som de tycker. De verkar bara vara väldigt empatiskt handikappade.

    Och det där med pengafrågan… de ska inte betala för vår barnlöshet, men vi ska betala sjukvård, dagis, skolor och så vidare till deras barn? Var finns rättvisan i det?

  3. Jag är inte aktiv på FL och det är nog bra ikväll.
    Det var länge sedan jag såg så mycket inskränkthet och bakåtsträvande som i denna tråd.

Lämna en kommentar